همشهری آنلاین: دومین جشنواره پیام پیامبر همزمان با مبعث رسول اکرم (ص) با حضور احمد مسجد جامعی رئیس هیات امنای موزه ملی قرآن کریم و جمعی از فعالین قرآنی کشور کار خود را آغاز کرد.

به گزارش ستاد خبری جشنواره پیام پیامبر این جشنواره در دومین دوره خود که از 27 ماه رجب تا نیمه شعبان ادامه خواهد داشت، برای اولین بار اقدام به نمایش آثار چاپی صحیفه سجادیه که به زبان‌های مختلف در دنیا به چاپ رسیده است خواهد کرد. [نخستین جشنواره‌ پیام پیامبر (ص)]

برگزاری نشست تخصصی «نیایش و مولانا» در روز 27 مرداد ماه و همایش «نیایش ضرورت زندگی» در روزهای 27 و 28 مرداد ماه از بخش‌های دیگر دومین جشنواره پیام پیامبر (ص) خواهد بود.

بر اساس این گزارش همزمان با میلاد حضرت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و قائم آل محمد نیز مراسم ویژه‌ای در موزه ملی قرآن کردیم برگزار می‌شود که در این رابطه می‌توان به برگزاری نشستی با حضور نویسندگان کتابهای کودکان و نوجوانان همزمان با میلاد حضرت علی اکبر (ص) اشاره کرد.

علاوه بر این سعی خواهد شد کلیه اثار قرآنی که در قال‌بهای تجسمی، خوشنویسی، تذهیب، خط و صنایع دستی برای غنی کردن موزه قرآن در طول یکسال گذشته گردآوری شده است نیز در طول برگزاری این جشنواره رونمایی شود.

دومین جشنواره پیام پیامبر (ص) در سال جاری نمایشگاهی از فعالیت‌های قرآنی و هنری کودکان و نوجوانان در موزه ملی قرآن کریم و نمایش فیلم و اجرای موسیقی در فرهنگسرای هنر را در بخش جنبی خود خواهد داشت و همزمان با نیمه رمضان نیز از برترین شرکت کنندگان این جشنواره در بخش‌های مختلف تقدیر خواهد کرد.

همزمان با برگزاری بیست و چهارمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و تفسیر قرآن کریم در سالن اجلاس سران، نمایشگاهی از آثار ارایه شده در دومین جشنواره پیام پیامبر (ص) نیز نمایش داده می‌شود که شامل رونمایی از صد و بیست اثر نام‌های مقدس، صنایع دستی قرآنی و اثار تولیدی و چاپی حوزه قرآن است که با همکاری فرهنگسرای قرآن و شهر کتاب قرآنی و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران از عید سعید مبعث تا 25 مردادماه ادامه خواهد داشت.

کد خبر 28777

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز